default logo

Masažas

Masažo tipai:

Glostymas. Glostant kūną yra pašalinamos mirusios kūno odos ląstelės, pagerėja odos kraujotaka, atsiveria kapiliarai, padidėja raumenų tonusas, oda tampa elastingesnė, taip pat pagreitėja limfos tekėjimas, iš organizmo valosi teršalai.

Trynimas. Trinant kūną, lyginasi randai, mažiau skysčių kaupiasi sąnariuose ir audiniuose, gerėja medžiagų apykaita.

Maigymas. Maigymas labiau nei trynimas padidina raumenų tonusą. Tai lyg pasyvi gimnastika, taikoma esant raumenų funkcijos nepakankamumui. Dėl to gerėja audinių aprūpinimas maistu, sparčiau nuteka limfa, pagerėja kraujotaka. Didėja audinių eleastingumas ir sąnarių paslankumas.

Vibravimas. Ši masažo technika spartina regeneracinius procesus. Po operacijų, lūžių geriau suauga kaulai, mormalizuojasi kraujo spaudimas, pagerėja žarnyno veikla.

Masažuotis nereikėtų:

Jei sergate gripu, yra pakilusi temperatūra.

Sergant ūmia liga. Kai ji lėtinė, pagal ligą ir jos pobūdį masažas gali padėti greičiau sveikti, malšinti skausmą, pagerinti dvasinę būseną.

Nėščioms moterims nerekomenduojamas intensyvus masažas, o atpalaiduojamasis pagerins savijautą, padės lengviau užmigti.

Onkologiniams ligoniams dažniausiai nepatariama masažuotis, kad liga nepasklistų po visą kūną, tačiau išmanantis masažuotojas gali nepakenkdamas padėti atsipalaiduoti, numalšinti skausmus.

Esasnt sumušimams, nudegimams, įpjovoms.

Gydomasis masažas:

Pilvo skausmas. 20 minučių trukmės kulkšnių masažas nykščiu padės, jei ne visai atsikratyti, tai bent sumažinti spazmus pilvo apačioje. Masažavimas trunka 6 sekundes, paskui padaroma dviejų minučių pertrauka ir vėl 6 sekundės masažo. Kiekvienos kulkšnies procedūrą reikia pakartoti 4 kartus.

Migrena. Masažuojama ta dalis, kurią skauda: smilkinys, kakta arba pakaušis. Abiem rankomis braukiama nuo kaktos pakaušio link. Galima vartoti ir eterinį aliejų.

Sloga. Taškinis masažas gali sutrumpinti negalavimo laiką, suaktyvinti kraujotaką, sumažinti skausmą ir pabrinkimus. Masažuoti reikia taškus prie šnervių, taip pat tašką, esantį šiek tiek aukščiau tarpuakio, tarp antakių.

 

Parengta pagal 2013  PRASMINGI PATARIMAI kalendorių.